måndag 5 november 2012

Vi spinner vidare

Ja, på utmaningen från gårdagen alltså.

Vi pratade ju om saker som skulle bli mer värdefulla om ett par år.

Bland allt som fanns i våra inropade auktionslådor fanns dessa två delar från Rörstrand. Det är KOKA brun. Hertha Bengtson.
Hennes KOKA blå går ju bra på Tradera och säljs även i antikaffärer. Men hennes kusin KOKA brun har inte riktigt hittat in i strålkastarljuset ännu. Men det lär ju komma.

Tillbringaren skall vi själva behålla.
Kannan skall gå till försäljning. Men vi kanske väntar i två år :)

I bland blandas den här i hop med serien Forma som vi skrev om här i går. KOKA har löv i den bruna glasyren. Det har inte forman.



4 kommentarer:

  1. Tack för kommentaren , jag älskar också mitt kaosrum:) men hoppas ändå inom snar framtid få ordning även där.

    SvaraRadera
  2. Min mamma har Koka Brun-porslin i stugan. Jag har kompletteringsköpt några delar till henne, bl a djuptallrikar och en karott. Jag gillar dem verkligen - klart investeringsläge!

    SvaraRadera
  3. Bra gissning! Tror också att Koka brunn är en bubblare :)

    SvaraRadera
  4. Nu har jag kollat på rörliga bilder med Helena, i sällskap med Peder och Tom. Kul!

    SvaraRadera