torsdag 14 juni 2012

My garden växer.

I dag kom senaste tillskottet till My garden samlingen.

Det här är en av de absolut läckraste serviser jag vet. Färgerna är mjuka utan att vara mesiga, formgivningen på faten känns modern trots att den har 50 år på nacken.De gröna för grönsaker och det blåa för fisken.  Servisen kom tidigt 60-tal ändå benämns den oftast som 50-tal vilket är lite lustigt.

De vackra locken har dekor även på insidan av locket. Tanken är att man skall kunna lägga serveringsbesticken där alternativt använda dessa som uppläggningsfat.  Nytänkande Marianne.



Kan man annat än att älska denna lilla plattfisk?


Detta är ingen servis som man lätt fyndar, tallrikar saknar vi ännu och det har ju så klart funnits till försäljning men de kostar ju flera hundra kronor styck. I Birgitta Garpes uppsats nämner hon att det även finns tallrikar med grönsaksmotiv. Någon som sett dessa?  Vi väntar med tallrikar till vi hittar några med ett bättre pris.

I dag kom i alla fall det lilla fatet.



Så nu har vi faktiskt en rejäl samling.




10 kommentarer:

  1. Underbar samling, den är ju så otroligt fin och med så många möjliga dukningskombinationer tack vare alla olika färgerna!

    SvaraRadera
  2. Jätteläcker serie, helt i mina färger! Skulle gärna samla på den jag med, om det inte vore för att det är så svårt att hitta den till vettiga priser... Och den lilla plattfisken var ju bara för söt! :)

    SvaraRadera
  3. Ljuvligt. Och plattfisken -vilken liten goding!

    SvaraRadera
  4. Underbar serie att samla på. Skulle inte heller ha något emot att äga och samla på denna serien, men det är väl isåfall priset som avskräcker.
    Samlar på för mycket annat, så denna serien får jag nog överlåta till er att samla på. Skulle jag hitta några delar till bra priser och ni saknar dem så hör jag av mig.

    SvaraRadera
  5. Jesper, det är alltid tacksamt att få fler ögon som spanar åt en;)

    De brukar dock inte vara lätt att göra några fynd rent prismässigt.

    SvaraRadera
  6. Underbar samling! Betydligt mer praktiska lock än till Picknick!

    SvaraRadera
  7. Åh vilken samling! Verkligen jätte fin serie!
    Lena

    SvaraRadera
  8. Hallå där! Jag har varit lite osynlig på sistone, studentfest och jobbyte tar sin tid;)äntligen tillbaka i bloggosfären.Vilken underbar grönsakssamling, jag har bara trippelfatet men det är jag så glad över. Flundran är en favvo!

    SvaraRadera
  9. Härligt att höra av dig :)

    SvaraRadera
  10. Trevlig samling, inte lätt att hitta ddessa delar!
    Grattis,
    Kristina

    SvaraRadera