onsdag 18 juli 2012

Oj så mycket vi saknar.

Vi har tidigare visat upp vår samling My Garden. Själva trodde vi att vi hade mer än vad vi saknar. nu börjar vi misstänka att det är ganska många delar till som vi inte känner till.

I dagarna kom en Traderavinst hem. Något använd, sliten och lite naggad men fortfarande vacker och charmant.

Vi har tidigare en likadan blå med ett litet fat. kan väl tänka mig att dessa finns i samtliga storlekar både i blått och gult.
Denna bild hittade jag hos Benny på Porslinsbloggen, här har ju inga av skålarna något fat vilket gör mig lite fundersam eftersom vår har det, eller har vi ett fat som inte hör till?

Vi har det tredelade uppläggningsfatet, samt det lilla ensamma med rädisor. Vi vet ju att det finns  en tvådelad variant som vi inte har. Men finns samtliga storlekar även i blått alternativt gult? Har för mig att jag sett den tredelade i gult.
Någon som vet?
                                 
                                    
Bilderna lånade från Tradera



Tallrikar och assietter saknar vi helt.Väntar fortfarande på det där tillfället när vi på en loppis hittar en trave till en liten pening. Vi får nog vänta ett tag till.....
Bilden lånad från Tradera


Detta fantastiska fat var vi med och bjöd på på Tradera, men det gick för väldigt mycket pengar så vi hoppas på bättre lycka nästa gång.
Bilden lånad från Tradera

Den här varianten har vi inte heller, bör väl vara ett lock till denna? Någon som vet hur den lilla rackaren ser ut i toppskick?
Bilden lånad från Tradera.

 På Vindelälvornas Loppis hittade vi denna bild. Vi har en likadan grön med ett blomkålshuvud som dekor. Spännande att hitta en likadan blå. Borde ha varit en liten firre i botten :)



Så om det nu är någon som har svar på våra frågor så vore de ju toppen, perfekt vore det om någon av er har dessa delar och vill skiljas från dem. Vi lovar att de får ett fint liv hemma hos oss.


2 kommentarer:

  1. Jag har ju några varianter också, ska kolla vilka. Jag har den karotten med handtag, den saknar dock locket precis som den på er bild. Det tredelade fatat finns i gult, dekoren heter dock något annat, kommer inte ihåg vad.

    Ps. Adressen i länken till min blogg stämmer inte, det ska vara http://www.tallbacken.net/porslinsbloggen :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Benny. Jag har korrigerat det nu.

      Radera