torsdag 1 mars 2012

Ny kryddburk

En del av vår Marianne Westman samling består av de blå vita kryddburkarna. Dessa ser man titt som tätt på Tradera men priserna varierar oerhört. Vissa av burkarna är betydligt mer ovanliga än andra.
Vi köper dessa burkar när priset är rätt, vilket det sällan blir för oss på Tradera.

Men denna gång blev det just så.

Det finns ju ingen fullgod förteckning över dessa burkar och vad vi känner till så finns det tre olika storlekar på dessa.


Om våra 4-kryddor finns i den större modellen det får väl tiden utvisa.

6 kommentarer:

  1. Kul att kryddburkssamlingen utökas också! Jag har de båda mindre burkarna med 4-kryddor, men den större burken har jag inte alls.

    Det vore intressant att de en gruppbild på alla era burkar av denna modellen nu. Jag kan ha någon dubblett som ni inte har.

    SvaraRadera
  2. Åhå, jag hade ingen aning om att de här kryddburkarna fanns i olika storlekar. Det är så härligt med retrobloggarna, för man lär sig något varje dag :)

    SvaraRadera
  3. Kul att ni hittat en till! :) Just den här serien är så snygg och jag är så glad för mina fem i mellanstorleken! Och skulle gärna ha fler, såklart... :)

    SvaraRadera
  4. Det är den lilla storleken som jag har dubbletter på alltså.

    SvaraRadera
  5. Jättefina burkar! Och tack för besöket förresten :)

    SvaraRadera
  6. Det här var ju jättroligt! Porslin, gammalt svenskt i första hand, är ett stort intresse hos mig också. Även om det inte kommit fram så mycket i bloggen. Än. Så kul att du lämnade en hälsning hos mig, så jag kunde hitta hit. Verkligen glad för det! :)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera