söndag 5 februari 2012

Åh Nej, vilken dålig start!

Vi har faktiskt varit förskonade från sönderslagna dyrgripar och kära ting.
Men i dag var olyckan framme.

Utav någon anledning valde vår fina bokhylla att ge upp. När jag hörde kraschen så vågade jag nästan inte ens titta på förödelsen.

Tre hyllplan hade rasat.
I denna hylla har vi våra Domino, alla Reffla, Piggelin samlingen och tre underbara POP vaser och en lampa. Några fajanser och lite diverse.

Så när "endast" tre saker hade gått sönder så kändes det verkligen som tur i oturen.

Nu gäller det bara att lyckas hitta en kryddburk men etikettten kvar och just vitpeppar.

8 kommentarer:

  1. Ve och fasa!!! Precis detta befarar jag skall hända hos mig! Vågar inte ens tänka på vikten av det som står där just nu!
    Du har alla mina sympatitankar jag kan sända till dig :-)

    SvaraRadera
  2. Vilken mardröm!! Det kanske går att blöta av etiketten och flytta över till en utan etikett?

    SvaraRadera
  3. Ånej vilken fasa! Jag borrade upp en stringhylla idag och tänkte att den här kommer att hålla för vad som helst, men man vet ju aldrig..

    Tur i oturen att inte allt gick sönder ändå, men ack så trist på det som gick i kras.

    SvaraRadera
  4. Aaaaa! Är min först reaktion. Samma sak har hänt mig, men jag hade bara böcker i den hyllan. Jag är glad över jag numera bor i ett hus med rejält virke bakom så jag kan skruva fast hyllorna ordentligt.

    SvaraRadera
  5. Åh fy, kan bara tänka mig ångesten som måste ha sköljt över er när ni hörde kraset!
    Men som sagt - tur ändå att det inte var mer som gick sönder...!
    Jag hjälper till att hålla utkik efter en ny Piggelinburk med vitpeppar-etikett, kanske kan man hitta en på Antikmässan nästa vecka.

    SvaraRadera
  6. Åh fy!!!!!!
    *ryser*

    Lider med dig!!!!

    SvaraRadera