tisdag 6 juli 2010

Tokigaste loppisen på länge

Först vill jag be om ursäkt för den osedvanligt dåliga bildkvaliten. Det är helt och hållet de andra besökarnas fel då jag konstant blev tillstött, så det speglar alltså inte min förmåga att fota. (som ärligt talat är ganska dålig annars också)

På Orust anordnades det i dag loppis och auktion.
Var ute i hyfsat god tid då den startade kl 09:00 men efter att ha åkt in i en poliskontroll så blev vi nästan sena.
Jag och lille Adrian kom fram 10 minuter innan det öppnade och det var verkligen fullt med folk som stod i kö. Tur att vi han dit för de valde att öppna tio minuter för tidigt.

Vi "missade" att det var en kö och med honom på armen så lyckades vi pressa oss igenom dörrarna.

Precis när vi kommer in så ser jag en fantastiskt fin skärbräda av märket Frisco som kneps av en en annan kund och de betalade under en tjuga!!
Pynta fatet som kneps framför mig vill jag inte ens veta vad det kostade.

Själv lyckades jag med mycket möda skrika till mig 20 st assietter och tallrikar av modellen Kryss från UE. Endast 50kr, vissa av dem är tyvärr hårt åtgångna av diskmaskin men de är fina ändå. Vet inte om det är en keeper eller vad som skall hända med dem.

Hade jag inte haft Adrian med mig och hade jag varit på plats tidigare så är jag övertygad om att jag hade kunnat göra riktigt fina fynd.
Nästa år......








5 kommentarer:

  1. Lite osis, sånt hör till men 50 kr för 20 assietter var ju billigt. Lite svårt att se på bilderna vad det fanns för saker men det ser ut att ha varit välfyllda bord.

    SvaraRadera
  2. hej
    hoppas du är kvar på Orust, för idag, onsdag är det en lika stor loppis stenshult! Vi kanske ses där! ;o)

    SvaraRadera
  3. På ett sätt är det spännande och se vad som fanns till salu, men om det fanns något som man gärna hade velat ha och som någon annan sedan köpte så känns det inte så bra.

    /JJ

    SvaraRadera
  4. Ingen idé gråta över spilld mjölk. Tyvärr är bilderna så suddiga så man ser inte mycket...

    SvaraRadera
  5. Ja bilderna är verkligen suddiga. Det var inte lätt att fota. Det framgår inte av bilderna men det var så sjukt mycket folk på en så otroligt liten yta.

    SvaraRadera