lördag 27 mars 2010

Uddevalla

I dag gick resan till Uddevalla. Hade spanat in en annons i Gp med en stor loppmarknad.
Det var Pingskyrkan i Uddevalla som hade annonserat. Det var verkligen full rulle när vi kom dit. En timma efter öppning, vilket var ungefär en timma försent.
Det fanns oerhört mycket saker, men inget som vi var intresserade av.

Brevid låg en annan prylmarknad och där blev det en hel rad inköp.
Vi fick 6 assietter och ett superfint stort fat ur serien Melina tillverkad slutet 60-tal början 70-tal.från
Bilderna är lånadde från svensktporslin eftersom kameran är hemma.










Vi hittade också Viktoria djupatallrikar även dessa från Rörstrand och samma tidsperiod. Samt en jättefin såskanna från Gefle med dekoren Safari.
Sen blev det lite smått och gott som hänger med oss till Gp´s stora loppmarknad.
Bilder på alla inköpen kommer imorgon.

2 kommentarer:

  1. Nu har ni nästan varit i mina hemtrakter... Jag tror jag vet vilket ställe ni varit på. Jag hittade mina fina Pion-fat där för en spottstyver. Viktoria har jag en hel del men Melinda-dekoren var ny för mig! Snygg!!

    SvaraRadera
  2. Det fanns fler viktoria som vi lämnade kvar.
    En skål och stora tallrikar. Prisbilden var ju riktigt bra och säljaren prutade åt oss.

    SvaraRadera