lördag 4 september 2010

Dagens fynd från GPs prylmarknad

Så var dag ett avklarad. Det blev en jätterolig dag. Vi träffade en massa härliga människor och fick sålt en hel massa saker. Faktiskt så mycket att i morgon så flyttar vi dit fler härliga ting. Eftersom IKEA och Heden hade loppis i dag så var det faktiskt inte jätte mycket folk. Vi tror att det blir ännu fler besökare imorgon.

Som vanligt var det en salig blandning på alla utställares bord. Allt från leksaker, kläder, nostalgi, porslin till riktiga dyrgripar.

Positivt var att vi köpte två saker som att kompletera samlingar med, negativt är väl att vi bara hittade just två saker. Visserligen är ju det delvis så att vi är där för att vi har för mycket saker...


Den lilla kryddburken fick vi utav vår bloggkompis Form55
Den lite större burken köpte vi i hopp om att vi inte redan hade den och som väl var så fanns den inte i samlingen. Det är ibland svårt att hålla koll på vad man har och inte har.


Såg så många fina Kold burkar som jag ville ha, problemet var bara att min käre vän som var med och hjälpte mig också älskar Kold och har inte så många i sin samling, så hon fick första tjing.
Och ja, lite bitter är jag :)
Men smörasken har vi ju inte och även om den inte var i toppskick så får den duga så länge, den kostade bara 20kr.

Imorgon när allt är klart så skall vi lägga ut bilder från hela marknaden. Har fotat en del goa grejer.

5 kommentarer:

  1. Hmmm... Ett dilemma att ha kompisar med blick för samma saker som man har själv. Jag och min Loppisväninna har helt olika smak vilket jag är tacksam för.Hon letar tomtar medan jag mest går igång på porslin och texxtilier!

    SvaraRadera
  2. Hej....härligt med porslin....gillar jag med!
    Självklart så kommer bilder från renoveringen av min "lilla" bil på bloggen...du jag lägger dig i min blogglista om det går bra?
    Anne-Lee

    SvaraRadera
  3. Helena: vissa gör bra val...andra inte ;)

    Marie: Tack! Den byter vi ut så fort vi hittar en finare...

    Anne-Lee: Kul! Ja, du får gärna lägga till mig på din blogglista :)

    SvaraRadera
  4. Hmm, den där smörburken känns bekant. Undrar om vi inte hade en sån när jag var liten =)

    SvaraRadera