söndag 8 december 2013

Blindstyre

Vi hade härligt besök av Anna som har bloggen Retrolux.

Över en kopp med kaffe pratade vi porslin och keramik.
Ett mycket trevligt samtalsämne :)

Anna hittade ju den fina randiga senapsburken åt oss. (Som vi trodde var en vas).

Överlyckliga över att få se en "nyhet".

Plockar fram Mönster fabriken och visar lite referensbilder, när vi ser...

Jo men visst. Vår burk är med på bild. Den har funnits där framför näsa hela tiden. 
Jag som tycker att vi lusläst katalogen, men icke.
Ser ju här att det finns en burk och en tallrik med samma dekor.

5 kommentarer:

  1. Härligt dock att upptäcka nytt i det man tror man lusläst. Så är det för mig och Hus & Hemretro :)

    SvaraRadera
  2. Fast en färgvariant. Din är blå på ovandelen men den på bilden är ljus., Men då har du ännu mer att leta efter! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har satt på "ditt" lock.
      denna saknar ju helt. Får ut på jakt.

      Radera
  3. Trodde också jag lusläst men icke. Kul att se "min lilla burk skymta i bakgrunden.

    SvaraRadera
  4. Ytterligare ett blindstyre: Nu ser jag också att en sån tallrik som på bilden har ju jag.... // Lars

    SvaraRadera