onsdag 10 oktober 2012

Fler delar till My Garden

I bland har man tur.

Ropade in en tvådelad saladiär i linblått på Tradera. Det var inte många som bjöd så vi fick den riktigt billigt.

Sen dröjer det inte länge så hör Form55 av sig och undrar om jag är intresserad av att köpa en likadan fast då med gul botten och grönsaksmotiv!
Klart jag ville :)


 
Till och med stämpeln är en skönhet i sig.
 
 
Nu saknar vi det stora ugnsfatet, det skall också finnas en form. En storlek av måttskålarna, Assietter, och en karott. Det skall väl inte vara omöjligt att finna dessa??
 

11 kommentarer:

  1. Färgen är underbar. Jag hade en sådan tredelad skål förut, men med en av de okända dekorerna.

    SvaraRadera
  2. Vad kul att se dig på TV! :) Vilken härlig samling på bordet!!!

    SvaraRadera
  3. Jag håller med Anna. Du gjorde verkligen bra ifrån dig. Idag köpte jag också en Göran-tallrik. Betalade dock lite mer (200) än dig.
    Hälsningar från Lars

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj då! Det var lite mer. Vi äger två Göran. Den ena köpte vi för närmre 300kr
      Så det är ju där dr ligger i pris.
      Tack för de vänliga orden.

      Radera
  4. Jag tycker också att det var riktigt kul att se dig på TV ikväll!
    /R-man

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag hade gärna kikat lite närmre på din samling.

      Radera
  5. Kul med TV-inslaget, vilken imponerande samling!

    SvaraRadera
  6. Håller med om att TV-inslaget var kul att se, men man skulle önska lite mer utbildning. Namn på serier och årtal. Men det är väl kanske bara vi samlare som vill se.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ju inte direkt informativt.
      Men det är ju inte heller antikviteter.

      Radera
  7. Ja, det var väl det jag visste - att det var Dig som jag hade äran att få se på tv igår kväll. Kul! Och Du är ju nästan lika snygg som ditt vackra porslin, men bara nästan. ;);)

    Är själv ingen samlare av M.W.'s superläckra porslinspjäser, men det är klart att jag står och vrider & vänder på dem ibland när jag får syn på dem på någon auktion. Rariteterna blir ju så dyra nuförtiden, det är många, precis som de sa i inslaget, som har upptäckt Westmans 'grejer' nu.


    :)
    /helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Attans, inte lika snygg.. Tja det kanske jag kan hålla med om. :)
      Vi är ju några MW nördar men det finns ju tokigt många som uppskattar hennes design. Det gäller verkligen att ligga i för att kunna fynda. Men det går fortfarande.

      Radera