onsdag 19 september 2012

Oliv! Och lite Oregano på Tradera

Hittade denna karott "Oliv" på Tradera. Har sett den tidigare på bild men missade att lägga på minnet vad dekoren hetta. Så det var lite av en slump..

Vet inte vem som ligger bakom dekoren, men det är en fräck dekor.


                                     
Visst påminner den lite om Mon Amie. Inte helt konstigt om man har inspirerats av den så omåttligt populära dekoren.


Fick även denna kryddburk av Marianne Westman till ett mycket bra pris på Tradera. Den är inte helt perfekt, lite grå i det som skall vara svart. Men priset var så bra och den saknas i samlingen.
Det är den större modellen av kryddburk.
 

10 kommentarer:

  1. Jag sålde ett mindre gratängfat i söndags av samma dekor. Jag hade haft det i säkert 10 år och använde just den så himla sällan. Men visst är det en fin dekor :) Karotten var ju toppen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sanningen är ju att vi har mycket allihopa som vi inte använder :)
      Tror tex inte att vi kommer att slita ut denna karott.

      Radera
  2. Karotten är verkligen jättefin! :)
    Lägger förresten till er fina blogg i min länklista nu.

    SvaraRadera
  3. Jättesnygg karott! Aldrig sett denna innan. Tyvärr ingen aning om vem som ligger bakom dekoren.

    SvaraRadera
  4. Oj vad fina saker du köper när jag är bortrest!!
    Kul med burken och fortsätt med fynden, min fina Helena!

    SvaraRadera
  5. Oliv är en av mina favoriter! Jag har dokumenterat min samling här, om någon vill kika: http://www.flickr.com/photos/ordningsfrun/sets/72157629375733581/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att se alla delarna! Finns det lika många delar som i Koka tro?

      Radera
    2. Jag vet inte, men jag tror/hoppas det, eftersom även numren på delarna verkar var desamma. Jag har dock aldrig sett vanliga tallrikar i Oliv.

      Radera