lördag 22 januari 2011

Hur skall vi få tag på den här??

Vi tycker att det är tråkigt att vi inte hinner göra fler inlägg än vad vi vill. Det är mycket på jobbet och familjelivet tar ut resten av tiden.

Oavsett hur mycket vi än må ha att göra, hinner vi i alla fall att läsa andra bloggar för det tycker vi är väldigt roligt.
Speciellt då vi lär oss nya saker, men också upptäcker nya föremål.

Ett fint exempel är då vi var hos en av våra favoritbloggar och läste den här artikeln.
Porslinan hade länkat en site med försäljningar av konst, porslin retroprylar mm.

Under porslins avdelningen såg vi den här skapelsen




Så otroligt fint och läckert MW saltkar har vi aldrig tidigare sett!
Självklart var den såld också....-att ha-begäret knakar i kroppen och jakten är igång!

Vi skulle uppskatta all hjälp vi kan få med att hitta ett sådant här saltkar.

4 kommentarer:

  1. Den ser ut att vara serietillverkad så den dyker väl upp förr eller senare. Men jag skall hålla utkik efter den, och jag antar att den typen även finns med annat innehåll.

    SvaraRadera
  2. De har roffat åt sig mycket fint på Hi+Lo, har faktiskt mailat om vad de skulle ta för att skicka den stora Scherzo-vasen hit men jag gissar att det bli galet dyrt...
    Synd att saltkaret var sålt, men det kan ju vara bra att ha något att sukta och leta efter också. :)

    SvaraRadera
  3. Hej. Jag såg 2 olika såna idag. En stod det salt på och en...minns jag inte vad det stod...men det var olika text. 135 kr styck. Kan kolla nästa gång om de finns kvar...eller sms:a foto...tyvärr fotade jag inte idag....men det låg i bakhuvudet att någon blogg nämnt den...maila mig om ni önskar hjälp.

    SvaraRadera
  4. http://www.tradera.com/Saltkar-skeppa-Rorstrand-Marianne-Westman-Shabby-Chic-auktion_341135_127812429

    SvaraRadera