fredag 20 augusti 2010

Clinen frågar, vi levererar

Clinen har gjort ett inlägg om diverse salt och pepparkar och bett andra bloggare visa upp sina. Sådant tycker vi är roligt. Så här kommer våra.
Först ur är de tre små Picknick grisarna av Marianne Westman. Finns en stor blå gris också men den är ingen ströare utan "bara" prydnan.



Även dessa är från Picknick serien. Den ena är då socker och den andra salt. Finns också peppar som är röd. De skall ha ett litet teakställ också. Vi tror att dessa också har sålts lösa eftersom man ser så oerhört många enstaka exemplar. Men det är bara en tanke.


Det är inte svårt att se vilken serie dessa tillhör. Det är såklart Blå Eld av Hertha Bengtson



Dom här två är lite mer spännande. Vi har köpt dem på Holmens Marknad i Gbg och betalade inte mycket. Vi vet inte med säkerhet var de kommer ifrån men vi har forskat och frågat och misstänker att det är JIE. Om någon vet så säg till. Även dessa har vi sett med en liten teakplatta.



Sist ut är en ströare av Stig Lindberg, serien heter som bekant Berså. Tror att detta är en sockerströare. Finns väl om inte vi har fel två stycken sådana i serien.



Ja, detta var våra ströare fram tills idag. Men man vet ju aldrig vad man hittar under morgondagen.

11 kommentarer:

  1. Tänk att jag har inte sett dessa förut,märkligt.

    SvaraRadera
  2. Åh jag älskar gamla salt och peppar och socker ströare. Ska kanske också göra ett inlägg om mina någon dag! Jag tror jag gillar picknickserien mest!

    SvaraRadera
  3. Randiga tråden: Vilka är det du inte hade sett innan eller är det med íroni ;)

    Amanda: klart du skall göra, skall hålla utkik på din blogg.

    SvaraRadera
  4. Kul att du hängde på! Det finns en senapsburk i picknick med samma utseende som salt, peppar och socker, men den får inte plats på plattan!

    Jag har uppdaterat mitt inlägg efter att jag såg ditt.

    SvaraRadera
  5. JJ. Jo jag vet men jag tror inte att den är tillhör det settet. Tror du det? Är inte det en fristående?

    SvaraRadera
  6. Och jag som inte har en enda ströare. Varken salt, peppar eller socker. Det är ju nästan så att man får skämmas..

    SvaraRadera
  7. Kul att ni hängde på! Vilka härliga ströare ni hade. Jag blev väldigt förtjust i grisarna och "raketströarna" ur picknick serien. Underbara! =)

    SvaraRadera
  8. Susanna. Det kommer väl? Det är i alla fall ett bra samlarområde eftersom de tar så liten plats.

    Clinen: Klart som sjutton, det är så roligt när flera bloggare visar upp samma typ av saker.

    SvaraRadera
  9. Såg ett sånt kryddställ i teak med de tre kryddburkarna i picknickserien på tradera för några dagar sedan. drygt 2275 kr blev slutprislappen. Vi samlare är lite galna!

    SvaraRadera
  10. tror att den vänstra lite brunaktika är bo fajans.../ida

    SvaraRadera