Sidor

måndag 13 september 2010

I bland går det inte som man vill.

I dag kom posten med två av våra senaste köp från Tradera.
Det är alltid så roligt när det finns paket i brevlådan. I dag var det inte lika roligt...


Denna fina lilla pepparströare från Gustavsberg ropade vi hem för en billig peng.
Nu skall vi bara leta reda på de resterande tre delarna. Vi var på Bebop i Haga och ville köpa men tyvärr sålde han endast hela setet, och det kan vi faktiskt förstå.


Det som var riktigt, riktigt tråkigt var vår fina ram från Marianne Westman som var i alldeles för många delar när den kom fram.



Får se vad säljaren säger om saken.
Det är faktiskt första gången som en vara har gått sönder för oss som vi köpt på Tradera.

I dag hörde säljaren av sig och meddelade att hon lämnar tillbaka hela köpebeloppet. Det tycker vi var riktigt god service!!

13 kommentarer:

  1. Åh, så himla trist! Snöpligt slut på en annars lycklig historia som traderaauktioner brukar innebära.

    SvaraRadera
  2. Även jag har varit på Bebop och frågat om han kunde sälja saltströaren som fattas för mig - de andra tre har jag. Du vet väl att serien även finns i limegrön/vit?

    Riktigt tråkigt med ramen! Jag har råkat ut för det flera gånger och jag fick tillbaka pengarna. Men det är ju inte pengarna man helst vill ha utan prylen!

    SvaraRadera
  3. Men så tråkigt. Det är alltid det som är oron med traderaköp. Det har hänt mig någon gång. Tyvärr.

    Lycka till.

    SvaraRadera
  4. Nej så trist att den var trasig :(

    SvaraRadera
  5. Vad tråkigt med ramen, hoppas att ni hittar en en ny snart.

    SvaraRadera
  6. Ja visst är det tråkigt.
    Hoppas också att vi hittar en ny ram, det är ju bara det att vi aldrig sett den tidigare :(

    SvaraRadera
  7. Nej vad tråkigt! Tur att du fick tillbaka pengarna. Det är alltid så tråkigt när något går sönder i postens hantering. Dock undra jag ofta över varför det inte är någon som skriver "aktas innehåller ömtåliga varor" på paketen.

    SvaraRadera
  8. Sv: tack för kommenataren =) Dukade med min Kosmos-servis i lördags och fick mycket beröm för den... =)

    SvaraRadera
  9. Usch, vilken besvikelse när ni öppnade paketet! Hoppas nästa försändelse hanteras mer varsamt. Bra att ni i alla fall får pengarna tillbaka - det vore hemskt att både förlora pengar och pryl.

    SvaraRadera
  10. Tyvärr så brukar det inte hjälpa att märka paketet, de som jobbar på Posten har inte tid att läsa på paketen. De har ju knappt tid att läsa adressen.

    Hemskt illa att ramen gick sönder! Jag blir så ledsen när gamla fina saker går sönder eller skickas iväg till fjärran land. Våra kulturskatter blir färre och färre. Och vi älskar dem mer och mer...

    SvaraRadera
  11. Så otroligt tråkigt och trist med den fina ramen!

    Tack för kommentaren hos mig, jag blev själaglad när jag nyfiket kollade in vem du var, - och hittad den här fina bloggen!!
    Nu är kvällen räddad, jag ska försöka läsa ikapp, och kommer att bevaka dig via bloglovin så jag slipper missa något inlägg!
    Nostalig och porslin!
    Perfekt!!

    Ha en mysig kväll//Ann Catrine

    SvaraRadera